Nieuw boek & nieuwe training

homepage Forums Belangrijke Vermeldingen Nieuw boek & nieuwe training

Tagged: 

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  Rijn Vogelaar 1 year, 8 months ago.

Author Posts
Author Posts

Rijn Vogelaar

said

Zoals je wellicht hebt vernomen is op 15 januari mijn nieuwe boek “Negativiteit Mania” verschenen. Er is veel aandacht geweest van de pers. Ondermeer interviews op Radio 1 en het Radio 5. Mocht je het hebben gemist, hier vind je een korte omschrijving, een preview en radio interviews: http://www.rijnvogelaar.nl/boeken/negativiteit-mania-boek/

Elke enthousiasteling kent ook de kracht van negativiteit. Eén negatieveling kan de sfeer verpesten, alle energie wegnemen en een project in de soep laten lopen. Negativisme is contraproductief, deprimerend en ongezond. Toch krijgen we de hele dag negatieve signalen: de journalistiek brengt slecht nieuws, in het onderwijs krijgen onvoldoendes de aandacht en werknemers worden gecorrigeerd op fouten. Technologie jaagt de negativiteitswaan op sommige punten nog verder aan. Met als gevolg dat het enthousiasme verdwijnt en het leidt zelfs tot burn-out, depressiviteit & intolerantie. Maar er is gelukkig hoop. Er zijn veelbelovende inzichten uit de neurologie en de psychologie die het tij kunnen keren. Bewegingen in de journalistiek, het bedrijfsleven en het onderwijs nemen hierin al het voortouw.

In de afgelopen periode heeft een aantal mensen mij gevraagd of de nieuwe inzichten uit het boek ook in een nieuwe training worden verwerkt. Ik hoefde daar niet lang over na te denken, want ik sta te springen om mijn nieuwe inzichten met jullie te delen. Als er voldoende animo is wil ik heel graag een extra Academy dag organiseren.

In deze training komen dan de volgende elementen aan de orde:

Een verklaring voor het negativisme vanuit de neurologie en de ontwikkeling van het brein.
De relatie tot psychologisch onderzoek van denkfouten zoals de negativiteitsbias, de korte termijn fixatie, zelfoverschatting en groepsdenken.
De gevolgen van de razendsnelle technologische ontwikkelingen op onze denkfouten
Hoe we voordeel kunnen hebben van onze denkfouten en die van anderen.
Hoe we de valkuilen van onze denkfouten kunnen vermijden en anderen daarbij kunnen helpen.
Welke lessen we kunnen trekken uit de positieve psychologie en de neurologie om onze valkuilen te omzeilen.
De gevolgen voor journalistiek, overheid, bedrijfsleven, onderwijs en andere sectoren.
Positieve voorbeelden uit deze sectoren van organisaties die als inspiratie dienen.
Tot slot maken we een actieplan om negativisme, de korte termijn fixatie en groepsdenken binnen de eigen organisatie te vermijden.

Deze mailing is bedoeld om de interesse te peilen. De kosten voor deelname zijn regulier €475,-, maar voor superpromoters consultants slechts €375,-. Na afloop van de training wordt een certificaat uitgereikt. Ik heb donderdag 19 april als optie ingepland. Mocht je deze dag niet kunnen, maar wel interesse hebben om een andere keer mee te doen laat het dan even weten. Ook andere feedback of suggesties zijn welkom. Aanmelden of reageren kan gewoon door even contact met mij op te nemen. Dat kan direct of via m’n nieuwe website: http://www.rijnvogelaar.nl. Sowieso leuk als je daar een kijkje wilt nemen. Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Rijn Vogelaar

February 8, 2018 at 12:39 pm

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar