van SCAN tot FAN

homepage Forums Huiswerkopdracht SPA van SCAN tot FAN

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  Ton Wouters 2 years, 4 months ago.

Author Posts
Author Posts

Ton Wouters

said

Opdracht Superpromoter Academy SPA 13

Op de 1e plaats nogmaals dank aan Rijn en alle mede Superpromoters voor het enthousiasme en openheid om met elkaar en van elkaar te leren.

Het geleerde ga ik op de volgende manier in de praktijk brengen cq inzetten voor mijn eigen bedrijf als zelfstandig Adviseur, training, coach en borging op gebied van klantbeleving, klantwaarde.
Mijn motto is van SCAN tot FAN ( via een SCAN naar enthousiaste medewerkers en daarna naar enthousiaste klanten die promoters worden). Een aantal jaren geleden heb ik voor mijn MBA afstudeeronderzoek een onderzoek gedaan met als titel: Medewerkers zijn GOUD waard. Via EPS naar NPS. Dit wil ik mede door de opgedane kennis tijdens deze Academy verder vorm geven.
Hierbij wil ik een SCAN maken van de bedrijven door gesprekken aan te gaan met directie en medewerkers om de belangrijkste uitdagingen/ambities ( FLAME) in beeld te brengen. Ook deskresearch mbt jaarplan, KPI’s, klantonderzoeken ( NPS resultaten) en medewerkerstevredenheidsonderzoeken (EPS)
Na deze SCAN ga ik een maatwerkvoorstel voorleggen om de ambities op gebied van NPS te gaan realiseren.
In grote lijnen zal dit voorstel er als volgt uit zien:

1e focus op enthousiaste en betrokken medewerkers door middel van Enthousiasme management, hoe betrekken medewerkers, hoe zorgen voor draagvlak en dat eenieder zijn of haar talenten gaat inzetten en ook die werkzaamheden doet waarvoor je ‘s-morgens uit je bed wilt komen.
Een onderdeel daarbij is ook een klantenpanel met Superpromoters als klant, deze dragen ook bij aan meer enthousiaste medewerkers die hierdoor nog bewuster worden van hun invloed op klantenthousiasme.
Belangrijke sleutel in het enthousiast krijgen van de medewerkers zijn de leidinggevende. Door hun voorbeeld gedrag, hun oprechte persoonlijke interesse in een medewerker en op basis van vertrouwen en positieve feedback de medewerkers in een FLOW krijgen. Medewerkers krijgen weer plezier in hun werk en dit stralen ze ook 1 op 1 uit naar de klanten.
Belangrijk hierbij is om BUITEN te WINNEN moeten we BINNEN BEGINNEN bij de leiding en medewerkers. Ook moet de FLAME die we buiten willen uitstralen ook binnen worden doorvertaald in vb persoonlijke aandacht, beloningssysteem, ontwikkelmogelijkheden, bevoegdheden, flexibiliteit en wendbaarheid.

Ook het trainen en coachen van medewerkers is een onderdeel van het voorstel om a) de theorie van klantbeleving en klantwaarde te doorleven maar b) ook daadwerkelijk trainen en herhalen en eigen maken. Als hulpmiddel hierbij oa de Customer Journey Mapping. Met vooral focus op oprechte verbinding met de klant, probeer contact te krijgen met de MENS achter de klant.
Van hieruit gaan we werken aan de FLOOD , klanten als superpromoters. Deze klanten ook betrekken bij vb member gets member, klantenpanels maar ook bij vb bij nieuwe producten.
Hierdoor is de “cirkel” rond van enthousiaste klanten naar enthousiaste medewerkers als SUPERPROMOTER

Ook voor mijn eigen bedrijf wil ik gebruik gaan maken van SUPERPROMOTERS onder mijn klanten. Door deze Academy ben ik er nog meer van overtuigd geraakt dat SUPERPROMOTERS het verschil gaan maken als uiteindelijk doel in mijn coach en trainingen ( oa voor borging) maar ook voor mijn klanten die nieuwe klanten gaan aanbevelen.
Mocht je naar aanleiding van dit verhaal enthousiast worden over mijn aanpak dan wil ik graag keertje vrijblijvend met je koffie drinken om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Ton Wouters
06 22914980

• This topic was modified 2 years, 4 months ago by  Ton Wouters.
June 20, 2017 at 7:57 am

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar