Reply To: SPA07 Online opdracht & Presentatie

homepage Forums Superpromoter Academy SPA07 Online opdracht & Presentatie Reply To: SPA07 Online opdracht & Presentatie

Author Replies
Iris Dekker # Posted on June 16, 2014 at 10:34 am

In mijn zoektocht naar een goed voorbeeld voor de Social Media opdracht voor #SPA07 heb ik veel tijd gestoken in o.a. Nespresso en Payleven (mobiele PIN) Wat opvalt is dat bedrijven wel reageren op klachten maar nauwelijks op enthousiasme. Een retweet kan er nog wel vanaf maar that’s it. Mijn overall advies is dan ook dat bedrijven meer inhoudelijk kunnen reageren i.p.v. enkel en alleen te retweeten.

Geïnspireerd door het verhaal van de ‘blauwe broek’.
(http://www.marketingfacts.nl/berichten/van-webcare-naar-productinnovatie-broek-niet-klm-blauw) over de strijd tussen Cool Blue en KLM ben ik beide bedrijven nader gaan analyseren. Ik ga voor Cool Blue. Ik was al eerder getriggerd door hun enthousiaste personeelsadvertenties. Ik zou er zo willen werken. Zij weten enthousiasme te creëren! Wat opvalt is dat Cool Blue op twitter echt op bijna alle tweets met #coolblue reageert en er alles aan doet om verwachtingen waar te maken. Ze wekken de verwachting een + te leveren bij een bestelling en wanneer dat ontbreekt bij een levering maken ze dat alsnog waar. Tweets te over als voorbeelden maar deze voeg ik bij ter illustratie. https://twitter.com/lambrechts_ann/status/477154054142185472
17 tweets met een uiteindelijk tevreden klant.

  • This reply was modified 6 years, 4 months ago by Iris Dekker.