Reply To: Huiswerk Superpromoter Interview

homepage Forums Superpromoter Academy Huiswerk Superpromoter Interview Reply To: Huiswerk Superpromoter Interview

Author Replies
Judith Hugen # Posted on December 9, 2014 at 1:20 pm

Dit is mijn bijdrage:
Superpromotor Buteyko therapie

Ik heb niet iemand geïnterviewd (sorry!) maar moest denken aan een vriendin die mij laatst heel enthousiast vertelde over Buteyko therapie. Deze vriendin heeft al jarenlang diverse lichamelijke klachten waar ze geen grond voor vinden. Buteyko gaat over je manier van ademhalen en de verhouding koolzuur, zuurstof etc. Dat zou voor diverse klachten kunnen zorgen. Zij vertelde dat ze er nu een tijdje mee bezig is en dat ze merkt dat ze vooruit gaat.

Daarna heb ik haar gevraagd of het misschien iets voor een andere vriendin was (ik als matchmaking-Superpromotor:). Zij stuurde mij daarop een uitgebreid ingesproken Whats-app bericht.
De kern van dat bericht waarin ze zichzelf opwerpt als Superpromotor probeert ze vooral te overtuigen door het volgende te zeggen:
– ik heb veel hierover gelezen
– het is niet vaag
– het is wetenschappelijk onderbouwd
– ook longartsen en KNO-artsen attenderen mensen hierop
– bij 90% werkt het

Ze geeft ook spontaan aan dat ze graag over Buteyko wil adviseren omdat ze zelf zo enthousiast is. Ze zegt daarbij dat ze het heel leuk vindt om het door te kunnen geven omdat ze denkt dat andere mensen er baat bij kunnen hebben. Ze geeft aan er zelf door “gegrepen” te zijn.

Nadat ik heb uitgelegd wat de problemen van die andere vriendin zijn typt ze het volgende:
“Haar klachten zijn echt zeer goed te verbeteren met de Buteyko. Echt waar! Vele goede resultaten mee behaald. Ze mag me uiteraard altijd bellen.”

Ze gebruikt zelf ook de nodige humor als ze erover praat. Dat maakt het verhaal ook leuk om te horen. En vooral haar fanatieke manier waarmee ze zelf omgaat met deze therapievorm en overtuiging dat dit gaat werken maken haar geloofwaardig.