Reply To: Huiswerk Superpromoter Interview

homepage Forums Superpromoter Academy Huiswerk Superpromoter Interview Reply To: Huiswerk Superpromoter Interview

Author Replies
Anke # Posted on December 9, 2014 at 10:33 pm

Ik heb mijn vriend, Jurjen, geinterviewd over Coolblue. Nu heeft Coolblue heel veel superpromoters, met de bekende redenen, dus die ga ik niet noemen. Wat in dit voorbeeld wel opvallend is, is dat Jurjen een aantal van zijn vrienden die nooit iets online bestellen (omdat je dan niet naar een winkel terug kunt als er iets mis is (hoe ouderwets ;)) toch zo ver heeft gekregen dat ze iets bij Coolblue besteld hebben.

Hoe heeft hij dat gedaan?
Door alle drempels weg te nemen die zijn vrienden ervaren. Jurjen legt ze exact uit hoe het proces werkt, neemt al hun zorgen weg en vult soms zelfs al de hele bestelling in, zodat zij alleen nog maar op ‘bestel’ hoeven te klikken.

Maar waarom doet hij al die moeite?
Een aanbeveling voor Coolblue begint vaak bij een advies over een leuk product (telefoon, tablet, etc). Hij adviseert zijn vrienden graag op dit gebied (en zij zien hem als expert) en wil dat zijn vrienden ook deze leuke producten kunnen gebruiken en dat ze deze met gemak en zonder problemen in huis kunnen krijgen. Daar is Coolblue de beste winkel voor. Jurjen ergert zich er zelfs aan als zijn vrienden weer beginnen over ‘dat veiliger is om in een echte winkel iets te kopen’ en gaat dan ook altijd de discussie aan, die hij dus steeds vaker wint. Zijn missie geslaagd 🙂