Reply To: Huiswerk Social Media SPA06

homepage Forums Superpromoter Academy Huiswerk Social Media SPA06 Reply To: Huiswerk Social Media SPA06

Author Replies
Sybella Koot # Posted on November 27, 2013 at 4:53 pm

Het bedrijf dat ik heb gekozen is DOVE. Ik ben zelf geen bewuste klant van Dove, maar vind dat Dove goed bezig is met natuurlijke schoonheid te promoten en jonge meiden zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld te geven.
Ik ben naar de FB pagina van DOVE gegaan. Daar plaatsen ze triggerende uitspraken met een foto erbij. “Geef maar toe…iedereen checkt een paar keer per dag of het allemaal nog fris is! ” En dan een foto van iemand die aan haar oksel ruikt 😉
Link:
https://www.facebook.com/DoveNederland
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1385478_541099385966369_334392328_n.jpg (=afbeeldings url)

Veel reacties; allemaal enthousiaste positieve reacties van Dove fans / followers. Een enkel bericht over een concurrerend merk (Sanex). Dove reageert actief op deze berichten (interesse tonen, meeleven, vragen naar welke deo gebruikt wordt, etc.), alhoewel mij wel opvalt dat Dove met name reageert op de bovenste / meest recente reacties. Ze doen dus wel mee aan de conversatie, maar niet vanaf het begin en reageren zeker niet op alle berichten.

Op Twitter is Dove.nl wel actief, maar ik zie geen reacties op andere tweets. Ze gooien wel inspirerende tweets de lucht in zoals teksten als: “A smile is the most beautiful curve on an woman’s body”. “Happy girls are the prettiest. – Audrey Hepburn”.

Als ik DOVE was zou ik regelmatig rewards weggeven/verwerken in de FB (of Twitter) reacties zoals: persoonlijke complimenten maken; Dove “schoenkadootjes”, of fans/followers die vaak aanwezig zijn op deze site uitnodigen voor het Dove testpanel.