De 10de inhouse SNS Superpromoter Academy

homepage Forums Superpromoter Academy De 10de inhouse SNS Superpromoter Academy

Viewing 1 reply thread
Author Posts
Author Posts

Rick van Gageldonk

said

Op maandag 13 april was het zo ver. De 10de inhouse Superpromoter Academy van SNS Bank N.V. Onder leiding van Rijn Vogelaar, Social Business Change Manager Nathalie Soeteman en Directeur Patricia Devlaeminck zijn we met een groep van 16 deelnemers enthousiast begonnen met een – op verzoek van de deelnemers van de 9e editie – licht aangepast programma.
Tijdens de eerste presentatie legt Nathalie Soeteman uit waarom SNS Bank in 2010 van start is gegaan met het Superpromotertraject. Namelijk om trots op de bank uit te stralen en het vertrouwen van de klant en de maatschappij – op authentieke wijze – te herwinnen. Het Superpromoter-netwerk stelt medewerkers in staat om beter te weten wat voor moois er allemaal gebeurt binnen de bank. Bovendien biedt het de gelegenheid om heel eenvoudig afdelingsoverschrijdend te werken en zaken sneller en beter voor elkaar te krijgen. Zowel voor medewerkers als voor de klant.
Na deze presentatie gingen we van start met de Flame-presentatie. Halverwege gingen we aan de slag met het Flame-interview, om elkaar beter te leren kennen. Een uitgelegen kans om samen met iemand die je nog niet kent lekker te gaan lunchen. Tijdens het Flame-interview werden al snel persoonlijke verhalen gedeeld.
Na de lunch gingen we verder met de Flame-presentatie, gevolgd door die over Flow.
Als afsluiting van de eerste dag is sinds lange tijd de Superpromoter-game weer gespeeld. Dit onderdeel is op verzoek van eerdere deelnemers terug in ons programma. De groep werd opgedeeld in 3 teams, die samen de strijd aangingen tijdens de quiz. Tijdens dit spel werden verschillende vragen gesteld, waarbij de deelnemers de recent geleerde theorie goed konden toepassen.

Tijdens de tweede dag gingen we van start met de theorie over het meten van de NPS en wat deze data betekent. Ter afsluiting van dit blok hebben we een diepgaand enthousiasme-interview met elkaar gehouden. Daarbij had je een persoonlijk gesprek over dat waar je enthousiast over bent in je werk ,en hoe je dit enthousiasme deelt en uit naar je omgeving.

Tijdens de tweede dag worden ook twee cases behandeld. De eerste, gepresenteerd door Superpromoter Consultants uit de eerste en tweede lichting Twan, Samira en Leon, ging over hoe zij een platform kunnen creëren binnen IT, dat innovatie kan stimuleren. Na afloop van deze presentatie zijn wij in groepen uit elkaar gegaan om te kijken hoe Twan, Samira en Leon dit binnen IT kunnen faciliteren. Dit hebben we gedaan tijdens de goedverzorgde lunch. Na afloop is een korte toelichting gegeven per groep om input te leveren voor dit interactieve platform binnen IT.
Na de lunch was het tijd voor de Flood-presentatie, gevolgd door de tweede case. Product owner Ben Roosenthaler vertelde over de totstandkoming van het nieuwe klantinformatiesysteem Klantbeeld, dat met en voor eindgebruikers is gebouwd. Aan de hand van de interactieve scrum-methode is Klantbeeld gedurende een jaar het getest en aangepast. Dit nieuwe CRM-systeem vervangt 17 losse applicaties en is daardoor veel gebruiksvriendelijker, waardoor de gebruikers onze klanten nog sneller en beter kunnen helpen.
Als afsluiting van de tweede dag kreeg iedereen de ruimte om een start te maken met zijn Superpromoter Supportplan. Tijdens dit proces bruiste het van het enthousiasme en ideeën. Een mooie afsluiting van de 10de Superpromoter Academy. Ik zeg op naar nummer 11!

April 16, 2015 at 3:40 pm
Viewing 1 reply thread

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar