homepage › Forums › Huiswerkopdracht SPA › Enthousiast door een super zacht Optipluche washandje……
- This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 5 years, 7 months ago by
Hélène van den Dungen.
Author | Posts |
---|---|
Author | Posts |
Dat je als Directeur Nederland enthousiast bent over je eigen bedrijf mag geen verrassing heten natuurlijk. Maar ooit werd ook zij enthousiast en groeide dat enthousiasme uit tot een enorme drive en ambitie om heel Nederland te veroveren. Voor mijn superpromoter academy opdracht interviewde ik Susan van de Lagemaat, oud-collega bij PostNL, vriendin, maar ook Directeur Nederland van Optidee, een van oorsprong Duits bedrijf. Het brengt luxe producten aan de man en vrouw via huisparty’s, eigenlijk gelijk aan wat Tupperware* al jarenlang doet. Optidee verkoopt luxe huishoudtextiel, beauty- en wellness producten. Wanneer en hoe ben je voor het eerst met Optidee in aanraking gekomen en waardoor is jouw enthousiasme erover ontstaan? Mijn enthousiasme was geboren en ik dacht: dit moeten veel meer mensen gaan ervaren in Nederland. Het zijn allemaal producten waar ik voor 100% achter sta en dus praat je er ook gemakkelijk over. Maar ook over het geweldige marketing/verdienstenplan was ik direct enthousiast en ben er daarom ook vol voor gegaan. Ik heb mijn baan als accountmanager bij PostNL opgezegd en met nul euro inkomsten begonnen. Stap voor stap heb ik er mijn eigen draai en invulling aan gegeven. Eerst veel zaaien en werken met concrete korte én lange termijn doelen. Zonder doel kom je nergens. Ook er in geloven is belangrijk en nooit opgeven: een opgever wint nooit en een winnaar geeft nooit op!! Bij Optidee werkt het zo: het is omzet naar inzet. Ondertussen leid ik samen met mijn man Marco Optidee Nederland. Mensen in mijn directe omgeving stellen mij wel eens de vraag “loopt dat handeltje met die doekjes nog steeds bij jou?”. Ik moet er wel om lachen want ze hebben geen idee wat het echt inhoudt natuurlijk. Ik zeg dan: Ja hoor, heel goed zelfs (gemiddelde omzet van 800.000 euro per maand) Juist in deze tijd zijn veel mensen op zoek naar een tweede of derde baan/inkomen. Aangezien wij hiervoor een hele mooie kans voor bieden, zien we juist dat we nieuwe collega’s in de teams krijgen. En daardoor ontstaat onze groei. Onze producten zijn heel geliefd en duurzaam. Mensen kiezen voor kwalitatief goede producten voor dagelijks thuis genieten. Wat is volgens jou het mooiste wat Optidee kan bieden? Hoe draag jij je enthousiasme over aan anderen? Ik verander levens van mensen door ze te helpen met hun Optidee business en zie ze ook nog persoonlijke groeien en ontwikkelen (van adviseur naar coach, agent, hoofdagent, generaalagent tot verkoopdirecteur). Maar ook het lef om voor grote groepen te presenteren etc.Daar een bijdrage aan leveren is de grootste voldoening die een mens kan krijgen (vind ik)…. Raad je Optidee wel eens af? Hoe ga je om met mensen die jouw enthousiasme over Optidee niet delen? Wanneer zou je het enthousiasme over Optidee verliezen? Jij bent een heel enthousiast persoon, vragen mensen jou wel eens om advies als het gaat om het overbrengen van enthousiasme? Ben jij zelf een heel groot fan van een bepaald merk (naast Optidee)? *Koppeling met theorie Rijn Vogelaar: er is hier sprake van gekocht aanbevelingsgedrag (dit is aanbevelingsgedrag waarbij de referent een commercieel belang heeft). Meer informatie: http://www.opt-idee.nl/
|
You must be logged in to reply to this topic.