Enthousiast door een super zacht Optipluche washandje……

homepage Forums Huiswerkopdracht SPA Enthousiast door een super zacht Optipluche washandje……

Viewing 0 reply threads
Author Posts
Author Posts

Hélène van den Dungen

said

Dat je als Directeur Nederland enthousiast bent over je eigen bedrijf mag geen verrassing heten natuurlijk. Maar ooit werd ook zij enthousiast en groeide dat enthousiasme uit tot een enorme drive en ambitie om heel Nederland te veroveren.

Voor mijn superpromoter academy opdracht interviewde ik Susan van de Lagemaat, oud-collega bij PostNL, vriendin, maar ook Directeur Nederland van Optidee, een van oorsprong Duits bedrijf. Het brengt luxe producten aan de man en vrouw via huisparty’s, eigenlijk gelijk aan wat Tupperware* al jarenlang doet. Optidee verkoopt luxe huishoudtextiel, beauty- en wellness producten.

Wanneer en hoe ben je voor het eerst met Optidee in aanraking gekomen en waardoor is jouw enthousiasme erover ontstaan?
Dat was in de zomer van 2006 toen ik hoogzwanger was van mijn tweede dochter. Ik was in die tijd nog werkzaam bij TNT Post (nu PostNL) en was op zoek naar een mogelijkheid om vanuit huis te gaan ondernemen. Dus hield ik mijn ogen & oren open. Door een kleine advertentie in de Telegraaf (echt van 3 regeltjes, onder de kop ‘personeel gezocht’), werd ik getriggerd en ben ik op onderzoek uit gegaan.
Het begon met een uitleg ergens in het midden van het land. Optidee bestond nog niet in Nederland, alleen in Duitsland. Het klinkt misschien gek…. maar door een simpel super zacht Optipluche washandje en een huidreinigingsdoekje werd ik besmet met het Optidee virus.

Mijn enthousiasme was geboren en ik dacht: dit moeten veel meer mensen gaan ervaren in Nederland. Het zijn allemaal producten waar ik voor 100% achter sta en dus praat je er ook gemakkelijk over. Maar ook over het geweldige marketing/verdienstenplan was ik direct enthousiast en ben er daarom ook vol voor gegaan. Ik heb mijn baan als accountmanager bij PostNL opgezegd en met nul euro inkomsten begonnen. Stap voor stap heb ik er mijn eigen draai en invulling aan gegeven. Eerst veel zaaien en werken met concrete korte én lange termijn doelen. Zonder doel kom je nergens. Ook er in geloven is belangrijk en nooit opgeven: een opgever wint nooit en een winnaar geeft nooit op!! Bij Optidee werkt het zo: het is omzet naar inzet. Ondertussen leid ik samen met mijn man Marco Optidee Nederland.

Mensen in mijn directe omgeving stellen mij wel eens de vraag “loopt dat handeltje met die doekjes nog steeds bij jou?”. Ik moet er wel om lachen want ze hebben geen idee wat het echt inhoudt natuurlijk. Ik zeg dan: Ja hoor, heel goed zelfs (gemiddelde omzet van 800.000 euro per maand) Juist in deze tijd zijn veel mensen op zoek naar een tweede of derde baan/inkomen. Aangezien wij hiervoor een hele mooie kans voor bieden, zien we juist dat we nieuwe collega’s in de teams krijgen. En daardoor ontstaat onze groei. Onze producten zijn heel geliefd en duurzaam. Mensen kiezen voor kwalitatief goede producten voor dagelijks thuis genieten.

Wat is volgens jou het mooiste wat Optidee kan bieden?
Andere mensen helpen aan hele bijzondere optivezel producten. De reacties die ik steeds krijg van mijn klanten en collega’s geven enorm veel voldoening. Maar vooral de enthousiaste collega’s die je kunt helpen aan leuk werk en interessante verdiensten. Zij geven de energie om er elke dag tegen aan te gaan.

Hoe draag jij je enthousiasme over aan anderen?
Dat gaat van zelf, van nature. Simpelweg omdat ik voor 100% weet dat ik anderen alleen maar blij kan maken met iets moois op 2 vlakken: 1. Geweldige producten voor dagelijks comfort en luxe 2. Inkomstenbron part time of full time; een bedrijf opbouwen zonder geldelijke investeringen; dat vind je nergens!

Ik verander levens van mensen door ze te helpen met hun Optidee business en zie ze ook nog persoonlijke groeien en ontwikkelen (van adviseur naar coach, agent, hoofdagent, generaalagent tot verkoopdirecteur). Maar ook het lef om voor grote groepen te presenteren etc.Daar een bijdrage aan leveren is de grootste voldoening die een mens kan krijgen (vind ik)….

Raad je Optidee wel eens af?
Ja zeker! We hebben 5 sterren producten en daar hoort ook een representatief persoon bij. Ook een ondernemende instelling is van groot belang aangezien iemand toch ondernemer wordt. We willen niet met iedereen starten dus vragen we eerst voorbereidingen te treffen zoals:
– Minimaal 5 afspraken voorafgaand inplannen
– Product/demotraining bezoeken zodat de kennis paraat is
– Meegaan met demonstraties om praktijkervaring op te doen

Hoe ga je om met mensen die jouw enthousiasme over Optidee niet delen?
Daar besteed ik geen of nauwelijks aandacht aan. Ik richt me op mensen die mij energie geven en daar heb ik er gelukkig veel van!

Wanneer zou je het enthousiasme over Optidee verliezen?
Oei… Moeilijk vraag. Als de producten een lagere kwaliteit zouden hebben of als collega’s niet serieus met onze business / producten zouden omgaan.

Jij bent een heel enthousiast persoon, vragen mensen jou wel eens om advies als het gaat om het overbrengen van enthousiasme?
Nee niet direct. Mensen zeggen wel vaak: als ik jou gesproken heb of op een bijeenkomst ben geweest, ben ik meteen weer enthousiast!

Ben jij zelf een heel groot fan van een bepaald merk (naast Optidee)?
Niet specifiek. Ik houd wel van kwaliteitsproducten dus of het nu gaat om het boeken van een reis, producten voor in huis, kleding etc. Ik geef liever iets meer uit zodat ik kwaliteit in huis haal.

*Koppeling met theorie Rijn Vogelaar: er is hier sprake van gekocht aanbevelingsgedrag (dit is aanbevelingsgedrag waarbij de referent een commercieel belang heeft).

Meer informatie: http://www.opt-idee.nl/

May 29, 2015 at 1:34 pm
Viewing 0 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar