Hello Fresh – interview

homepage Forums Huiswerkopdracht SPA Hello Fresh – interview

Tagged: 

Viewing 1 reply thread
Author Posts
Author Posts

Alex Scheffer

said

Heb zojuist een gesprek gehad met een goede vriend. Hij reageerde op mijn vraag waar hij nu erg enthousiast over is direct met: Hello Fresh. Hello Fresh is een box met ingredienten en recepten die wordt thuisbezorgd. Hieronder een ruwe weergave van het interview. Om de belangrijkste inzichten heb ik blokhaken geplaatst.

ENTHOUSIASME

‘Ik had het er net nog over.’

‘Ik ben erg enthousiast over Hello Fresh. Omdat, ja paar punten eigenlijk: gezond, precies genoeg, gevarieerd, gemakkelijk, constante kwaliteit. Leuke gerechten, die je uit jezelf minder snel zou maken. Elke dag weer een andere variatie. Is perfect in te passen: varieren in dagen, niet bezorgen bij vakantie. Is allemaal heel makkelijk te veranderen.’

‘Hoorde erover door mond tot mond: Mijn buren hadden het erover.’

‘Ik heb niet gekeken naar concurrerende bedrijven. Weet ook niet of die er zijn.’

‘Ik zou mijn enthousiasme verliezen als een van de punten die ik belangrijk vind veranderd. Of als het niet meer past bij fase in het leven. Nu is het makkelijk met kinderen.’

DELEN

[‘Eigenlijk alleen mond tot mond. Ja, als mensen ernaar vragen deel ik mijn enthousiasme. Ook ongevraagd als het onderwerp eten ter sprake komt.] Niet via social media of iets dergelijks. Argumenten: dat het leuk is om verrast te worden met gerechten en dat het zo makkelijk is en gezond. Ik noem ook wel voorbeelden van gerechten. Courgettesoep bijvoorbeeld.’

Typering: Superpromoter.

INVLOED

‘Omgeving ziet me als rationeel, betrouwbaar en ik maak ook wel eens een grap. Ik kom niet speciaal enthousiast over, maar weet wel te overtuigen en het goed en leuk naar voren te brengen.’

‘Mensen vragen me om advies over het web en over muziek. Dit zijn gebieden waar ik ook in mijn werk actief ben: webprojecten, festivalorganisator en platenlabel. Ik heb het gevoel dat ik mensen wel kan beinvloeden. Op het gebied van eten ben ik geen expert, maar wel een liefhebber van restaurantbezoek en zelf koken voor vrienden. [Ik heb wel het idee dat mensen bij eten koken en eten bezorgen nadenken over Hello Fresh als een mogelijkheid, dus het heeft zeker invloed. In ieder geval 2 bevriende stellen zijn ook klant geworden bij Hello Fresh.]’

VERBETERPUNTEN en STERKE PUNTEN

‘Minder tevreden over: De dozen zou je weer kunnen inleveren bij de bezorger volgens Hello Fresh, maar de bezorger nam ze liever niet mee. Kon volgens hem gewoon bij het oud papier. [Heeft verder geen invloed op mijn enthousiasme.]’

‘Er hoeft niets te veranderen. Zou enthousiasme verliezen als ze voor mij belangrijke zaken veranderen.’

June 16, 2015 at 6:53 pm

Rijn Vogelaar

said

Hi Alex,
Veel dank voor je verslag van het interview met deze superpromoter. Een mooie analyse. Hello Fresh doet het sowieso goed als het gaat om het creëren van superpromoters. Het wordt nog al eens genoemd tijdens een workshop of Academy. Hopelijk luisteren ze ook goed naar superpromoters zoals je vriend en zorgen ze in het vervolg dat de oude dozen ook worden meegenomen!
Gr,
Rijn

June 29, 2015 at 8:40 am
Viewing 1 reply thread

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar