Huiswerk Social Media SPA06

homepage Forums Superpromoter Academy Huiswerk Social Media SPA06

Tagged: ,

Viewing 3 reply threads
Author Posts
Author Posts

Jaap den Dulk

said

De opdracht voor Module 3 kun je hier vinden.
Deel je ervaringen door een reply te plaatsen onder dit topic. Veel succes!
Speciaal voor de aankomend consultants van SPA06: Als je op de hoogte wil blijven hoever iedereen is in dit topic, klik vooral rechtsboven op subscribe.

• This topic was modified 6 years, 11 months ago by Jaap den Dulk.
November 13, 2013 at 9:41 am

Jaap den Dulk

said

Als je misschien denkt “Crickets… wat is het stil hier…Twee consultants hebben al hun ervaringen gedeeld, je kunt dat vinden onder het huiswerk zelf. hier dus 🙂

(Update 26 nov: Al Vier Consultants!)

• This reply was modified 6 years, 11 months ago by Jaap den Dulk.
November 25, 2013 at 2:40 pm

Sybella Koot

said

Het bedrijf dat ik heb gekozen is DOVE. Ik ben zelf geen bewuste klant van Dove, maar vind dat Dove goed bezig is met natuurlijke schoonheid te promoten en jonge meiden zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld te geven.
Ik ben naar de FB pagina van DOVE gegaan. Daar plaatsen ze triggerende uitspraken met een foto erbij. “Geef maar toe…iedereen checkt een paar keer per dag of het allemaal nog fris is! ” En dan een foto van iemand die aan haar oksel ruikt 😉
Link:
https://www.facebook.com/DoveNederland
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1385478_541099385966369_334392328_n.jpg (=afbeeldings url)

Veel reacties; allemaal enthousiaste positieve reacties van Dove fans / followers. Een enkel bericht over een concurrerend merk (Sanex). Dove reageert actief op deze berichten (interesse tonen, meeleven, vragen naar welke deo gebruikt wordt, etc.), alhoewel mij wel opvalt dat Dove met name reageert op de bovenste / meest recente reacties. Ze doen dus wel mee aan de conversatie, maar niet vanaf het begin en reageren zeker niet op alle berichten.

Op Twitter is Dove.nl wel actief, maar ik zie geen reacties op andere tweets. Ze gooien wel inspirerende tweets de lucht in zoals teksten als: “A smile is the most beautiful curve on an woman’s body”. “Happy girls are the prettiest. – Audrey Hepburn”.

Als ik DOVE was zou ik regelmatig rewards weggeven/verwerken in de FB (of Twitter) reacties zoals: persoonlijke complimenten maken; Dove “schoenkadootjes”, of fans/followers die vaak aanwezig zijn op deze site uitnodigen voor het Dove testpanel.

November 27, 2013 at 4:53 pm

Barbara Houben

said

Een bedrijf dat mij aanspreekt is Tony Chocolony 🙂 Ik ben een chocoladeliefhebber en de eigenaar woont bij mij in de straat.

Ik heb op Twitter gezocht naar Tony Chocolony. Op hun profiel zie ik dat ze 6851 volgers hebben en 2855 tweets hebben verstuurd. Het meerendeel van de tweets zijn eigen berichten. Nieuwe producten, duurzame tweets (fairtrade). Dagelijks doen ze een tweet.
De volgende retweet vond ik erg leuk:

Tony’s Chocolonely ‏@TonyChocolonely 8 Sep 11
RT @Sverre1995: me moeder doet alles voor tony chocolony reep! wil dit weekend me boeken kaften voor 1 reep! (via @Ruben_van_Doorn)
Ik denk dat Sverre het erg leuk vindt dat Tony zijn tweet heeft geretweet.

Er staan meerdere mensen die erg enthousiast zijn. Af en toe wordt er iets geretweet door Tony.

Ik zou ze aanbevelen actiever te reageren op mensen die over Tony Chocolony twitteren. Ze kunnen ook een selecte groep SuperPromoters werven die nieuwe producten mogen testen, meedenken etc. Ideeen als de tweet van de maand, campagne wie het gaafste choco-foto- moment deelt etc.

November 27, 2013 at 9:23 pm
Viewing 3 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar