Interview Gerrit Vriezekolk

homepage Forums Huiswerkopdracht SPA Interview Gerrit Vriezekolk

Viewing 2 reply threads
Author Posts
Author Posts

Irma Proveniers

said

Gerrit Vriezekolk over Enthousiasme, Delen en Invloed

Het vlammetje van de kracht van enthousiasme begon al een beetje te branden toen Gerrit Vriezekolk als projectmanager bij het programma Mike in aanraking met de ‘zachte’ kant van managen! Toen Patricia Devlaeminck hem dan ook uitnodigde deel te nemen aan de Superpromoter Academy twijfelde hij geen moment. Reden voor mij om hem te interviewen over hoe hij invulling geeft aan de kracht van enthousiasme!

“I’m in love with my car”

Gerrit, waar werd jij vroeger enthousiast over?
“Ik werd enthousiast over bijna alles dat ik met mijn vrienden kon ondernemen, als ik maar actief bezig kon zijn met hen. Fietsen, wandelen, mountainbiken of een weekendje weg; ik vond het allemaal leuk. Met mijn vrienden dingen ondernemen geeft me een fijn gevoel van betrokkenheid. Daarnaast was ik een enorme fan van Queen, mijn hele kamer was behangen met posters van deze band en het beste nummer van hen vind ik nog altijd ‘I’m in love with my car”!”

“Als je niet uit de bocht vliegt, ga je niet hard genoeg.”

Is dit enthousiasme veranderd door de tijd heen?
“Nee, ik word nog steeds enthousiast wanneer ik samen met anderen iets onderneem. Op het werk is dat met mensen uit mijn eigen team, waar ik bij hen probeer aan te wakkeren dat ze zich verantwoordelijk voelen voor hun werk en risico’s durven te nemen, het verschil durven te maken en af te wijken van de norm. Ik zie het als mijn taak hen daarin te begeleiden, het beste uit hen te halen en te zorgen dat ze de vrijheid voelen om mooie en nuttige dingen te doen. Daarbij mogen mensen fouten maken en kan het soms zijn dat ik wat moet uitleggen richting de rest van de organisatie, maar zoals Jacob de Rotte zegt: ““Als je niet uit de bocht vliegt, ga je niet hard genoeg.”

Hoe deel jij je enthousiasme?
“Ik deel mijn enthousiasme van nature met iedereen om me heen. Over het algemeen ben ik vrolijk en heb ik in interesse in de mensen om mij heen. In gesprekken met hen deel ik waar ik op dat moment enthousiast over ben. Ik ben minimaal actief op social media omdat ik meer geloof in face to face contact. Wel gebruik ik actief Linkedin omdat ik op zo contact kan onderhouden met oud-collega’s.”

Hoe ziet je omgeving jou?
“Als een enthousiast persoon; twee keer per jaar vraag ik feedback aan collega’s. Ik krijg altijd terug dat ik een enthousiast persoon ben. Ook vragen mensen me regelmatig om advies, vanwege mijn vorige rol als projectmanager, maar ook gewoon als ‘mens’, gelukkig!. “

Wat wil jij achterlaten?
“Ik wil mijn team een goed fundament geven door hen te stimuleren zich te verbreden en verdiepen. Ik wil dat in die mate doen dat ik uiteindelijk mezelf overbodig maak. En stiekem hoop ik dat ze de dingen dan nog beter gaan doen, dan ze nu doen. Mezelf uitfaseren is het maximale resultaat .”

Last but not least; wat was jouw Superpromoterplan?
“Een concreet plan had ik niet echt. Ik wilde voornamelijk het gedachte goed van de kracht van enthousiasme verspreiden. Samen met Else buitenhuis en Judith Konings heb ik deze gedachte gepresenteerd op de heidag van Information & Change. Dit is daar heel goed ontvangen. Daarnaast verspreid ik deze gedachte zoveel mogelijk binnen het team en stimuleer ik mensen zich hierin te verdiepen. Zo gebeurde het laatst dat een ontwikkelaar, bij toeval, rechtstreeks in contact kwam met een klant over een app. De ontwikkelaar kreeg een aantal goede tips van deze klant, die hij meteen kon uitwerken. Dit is de ultieme co-creatie!”

July 6, 2015 at 6:24 am

Rijn Vogelaar

said

Een leuk interview Irma! Leuk om te zien dat de superpromoter persoonlijkheid van Gerrit zowel privé als op het werk goed naar voren komt. Tot woensdag!

July 6, 2015 at 7:11 am

Irma Proveniers

said

Dankjewel Rijn! Ik ben er woensdag niet bij ivm een dringende prive afspraak, helaas. Ik volg de verdieping op een later tijdstip!

July 6, 2015 at 7:13 am
Viewing 2 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar