Klantfeedback; leren van blije klanten

homepage Forums Eindopdracht / Support Plan Klantfeedback; leren van blije klanten

Viewing 1 reply thread
Author Posts
Author Posts

Margreeth Terpstra

said

Als projectleider klantfeedback binnen Rabobank Westland ga ik momenteel de afdelingsoverleggen langs om het beleid klantfeedback te bespreken. Het leuke is dat het beleid klantfeedback van de Rabo-groep tegenwoordig bestaat uit klachten en(!) complimenten. In mijn ronde neem ik een rode barok stoel mee als symbool om het belang van goed luisteren aan te geven. Wat doet het met je als je op deze pluche stoel gaat zitten? Dan voel je dat er echt naar je geluisterd gaat worden, er tijd voor je is en dat je er mag zijn.
Ik merk dat als ik in het gesprek met collega’s over het belang om goed te luisteren naar klanten -omdat we daarvan kunnen leren- het vooral energie geeft als je inzoomt op complimenten die we krijgen van onze klanten.
We willen zeker niet onze ogen sluiten voor wat beter kan of beter moet, maar het werkt aanstekelijk als je eerst deelt wat goed gaat. Het Superpromotergedachtengoed raakt klantfeedback direct. Daarom zijn een paar superpromoters van onze bank ook klantfeedbackambassadeur geworden en zo helpen zij collega’s bewust te worden van het belang van klantfeedback.
Op onze eigen Yammer-groep van Rabobank Westland deel ik successen op het vlak van klantfeedback door middel van het gebruik van de #klantfeedback. Als de Yammer-groep groot genoeg is, wil ik daar een aparte Yammer-pagina voor gaan inrichten. Nu is het gebruik nog te beperkt maar het goede nieuws is dat als meer bekend wordt dat er positieve verhalen over klantfeedback te lezen en te delen zijn op Yammer zal het gebruik van Yammer ook toenemen. Zo snijdt het mes aan twee kanten! Ik heb er zin in! We kunnen alleen maar beter worden!

November 13, 2015 at 9:48 am

Rijn Vogelaar

said

Hi Margreeth,
Dank voor je bijdrage. Leuk om te zien dat positiviteit en complimenten nu een integraal onderdeel geworden zijn van jouw klankfeedback programma. Hiermee laat je direct zien hoe je de theorie van de Superpromoter Academy in praktijk hebt gebracht. Veel succes met het vervolg. Hou ons op de hoogte!
Groet,
Rijn

November 14, 2015 at 2:04 pm
Viewing 1 reply thread

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar