KPN Superpromotors op bezoek bij het zakelijke callcenter

homepage Forums Interessante Cases KPN Superpromotors op bezoek bij het zakelijke callcenter

Viewing 4 reply threads
Author Posts
Author Posts

Martine Lettinga

said

Ook bij KPN kennen we de neiging om onze aandacht vooral te vestigen op zaken die (nog) niet goed gaan, terwijl de meeste klanten erg tevreden zijn. Daarbij geeft het delen van enthousiasme veel energie!
Reden genoeg om het Superpromotor-gedachtegoed eens in praktijk te brengen en een aantal van deze enthousiaste klanten uit te nodigen bij het zakelijke callcenter van KPN.

Op 2 oktober bezochten twee van onze zakelijke klanten de ‘Toren op Zuid’ in Rotterdam. En op 8 oktober waren 2 andere klanten te gast in Groningen. Op beide dagen, mede mogelijk gemaakt door Superpromotor Consultant Henk Wieland, kregen deze klanten een kijkje in de keuken van het callcenter.
Ze werden ontvangen door het managementteam op de betreffende locatie. Na een korte kennismaking en introductie bezochten de klanten een aantal teamoverleggen ‘op de vloer’. Daar konden zij ervaren wat er speelt bij de afdelingen. En er was de gelegenheid voor medewerkers om vragen te stellen aan de klanten.
In het plenaire deel dat daarna volgde, vertelden klanten over hun bedrijf (van het aanmeten van maatwerkpakken, het fokken van paarden tot het verkopen van broodjes) en over hoe zij zelf met klanttevredenheid omgaan. De ervaringen van deze klanten met KPN kwamen natuurlijk ook aan bod. Dit resulteerde op beide locaties in een leuke interactieve discussie met de aanwezige KPN-ers (ongeveer 110 in totaal).

Zowel de medewerkers als de klanten hebben het event als heel positief ervaren. Dat enthousiasme energie geeft, is zeker weer bewezen! Onderstaand een aantal reacties van de aanwezige klanten.

‘Na afloop van de bijeenkomst had ik het gevoel dat ik op een feest geweest ben en dat ik een VIP was. Hartelijk dank voor deze leuke bijeenkomst en de vele ontmoetingen met de mensen die de KPN waar maken.’

‘Ik vond het een hele leuke en leerzame ervaring. Het heeft me laten inzien hoe klantgericht KPN is.’

‘Het was heel interessant om uw organisatie van achter de schermen te zien. Ik denk dat KPN trots kan zijn op zulke enthousiaste en deskundige medewerkers. Ook de verhalen van ons als ondernemers werden enthousiast ontvangen.’

October 16, 2014 at 6:31 am

Rijn Vogelaar

said

Leuk om te lezen, Martine. Vorige week was ik aanwezig bij een andere Superpromoter Sessie voor KPN op het SQC van KPN in Hilversum. Ook dat was een hele leuke middag en avond!

October 17, 2014 at 7:25 am

Henk Wieland

said

Ik kon wegens ziekte zelf helaas niet aanwezig zijn bij deze twee Super Promoter Klantevents, maar heb alleen maar enthousiaste en positieve verhalen gehoord. M.n. de 4 klanten zijn Super enthousiast en nu nog meer Super Promoter van KPN.
Er is nu al besloten dat in januari 2015 opnieuw 2 events georganiseerd gaan worden.

October 17, 2014 at 12:13 pm

Daan van Bergen

said

Leuk !!
In opdracht van het callcenter (SNT) heb ik een jaar geleden wat straatinterviews gehouden om te vragen naar positieve ervaringen met callcenters. Opvallend genoeg kwam KPN daar heel vaak postitief uit. En ja, dat was spontaan 😉

Gr, Daan / VideoLogic

October 28, 2014 at 9:56 pm

Martine Lettinga

said

Hoi Daan!

Wat leuk om te horen, dat is heel mooi! Zijn die interviews nog beschikbaar?

Groet, Martine

October 29, 2014 at 7:46 am
Viewing 4 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar