Oproep tot hulp bij superpromoter support plan

homepage Forums Vraag & Antwoord Oproep tot hulp bij superpromoter support plan

Viewing 2 reply threads
Author Posts
Author Posts

Gerjan van Laar

said

Beste Superpromoters,

Momenteel ben ik bezig met een onwijs gaaf superpromoter support plan. In hoofdlijnen heb ik het al redelijk ingevuld. Ik loop alleen een beetje vast bij de volgende 2 items:

– Hoe kunnen wij onze relaties helpen hun enthousiasme te delen.
– Hoe creëren we meer invloed bij onze relaties

Wat doen jullie hiervoor? Hebben jullie tips voor een aantal geweldige activiteiten die ik voor deze 2 vraagstukken kan inzetten ? Ik wil wel voorkomen dat het te veel geïnitieerd wordt vanuit ons merk. Dit doet mijn inziens namelijk alleen maar afbreuk aan de geloofwaardigheid van de ervaring en het enthousiasme.

Graag hoor ik jullie ideëen zodat ik het plan de uitwerking kan geven die het verdiend 🙂

September 8, 2014 at 2:41 pm

Frank van den Berg

said

Ha Gerjan,

Ik ben benieuwd wie je als superpromoter geidentificeerd hebt… zijn dat de winkels/leveranciers de schilders die de verf aanbrengen of juist de eindgebruikers… Al mijn buren (en wij zelf ook…) hebben jullie verf op de huizen zitten. Dat komt in mijn beleving door Verbeek hier in Delft, maar ook door de schilders die er graag mee werken.

Mijn buren interesseert het volgens mij vrij weinig wat er op komt. Zo lang het maar goed blijft zitten (Bij ons in de volle zon blijft zelfs de rode verf mooi van kleur overigens… beter dan die van Levi;-). Is een foto actie met een pasgeverfde deur, en vervolgens elk daaropvolgende jaar een ideetje voor vraag 1?!? Ik zet mijn deur wel jaarlijks op facebook hoor 😉

Ik denk dat jouw twee vragen dus mede beinvloed worden door de door jou geidentificeerde groepen…

Grtz.

Frank

September 15, 2014 at 10:06 am

Gerjan van Laar

said

Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie!

Het betreft in dit geval onze superpromoters onder de doelgroep schildersbedrijven.

Wij kennen gelukkig onze superpromoters binnen deze doelgroep. Voor deze groep zijn wij opzoek naar activiteiten waardoor deze superpromoters hun Wijzonol enthousiasme nog breder kunnen delen en hun invloed kunnen vergroten. Ik wil het niet teveel merk gestuurd laten verlopen omdat dit mijn inziens afbreuk doet aan de geloofwaardigheid van de boodschap.

Jouw suggestie geeft me wel het idee om met superpromoter schildersbedrijven een aantal “live” onderhoudsprojecten te monitoren en hier actief over te communiceren (social media). Wanneer we dit (vooraf) correct afstemmen met onze superpromoters, dan hoeven wij ze alleen enthousiast te houden 🙂

Bedankt voor de suggestie en inspiratie en graag hoor ik nog meer ideeën!

September 15, 2014 at 11:06 am

Rijn Vogelaar

said

Hi Gerjan,
Leuk dat je jouw discussie hier wil plaatsen. Het is een interessant punt. Het enthousiasmeren van schilderbedrijven is 1 ding maar ze ook helpen met delen en invloed is een nog nieuwe en onbekender terrein. Ondertussen hebben we wel veel ervaring met bedrijven die hiermee aan de slag zijn gegaan. De suggestie van Frank om de bedrijven te stimuleren hun werk te laten zien op Facebook is een goede en in de lijn is denk ik nog meer mogelijk. Hoe kun je de Schildersbedrijven laten pronken met hun goede werk en indirect dus met jullie verf? Je kunt wellicht ook enthousiaste eindklanten filmen (zoals Frank). Deze filmpjes kunnen de schilderbedrijven (zoals Verbeek in Delft) dan weer gebruiken voor hun eigen promotie op hun website, sociale media en bij een klantbezoek. Wijzonol kan deze filmpjes dan ook gebruiken als referentie en promotie. Zo helpen jullie deze bedrijven met hun promotie en uiteraard ook Wijzonol.
Wie heeft er nog meer ideeën?
Gr,
Rijn

September 16, 2014 at 11:47 am
Viewing 2 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar