"Persoonlijke aandacht"

homepage Forums Eindopdracht / Support Plan "Persoonlijke aandacht"

Tagged: , , ,

Viewing 1 reply thread
Author Posts
Author Posts

Brenda Blumink – Hooijer

said

Na mijn 2 dagen opleiding, in NNSPA01, was ik zo enthousiast en wist ik het zeker: “Het zijn de kleine dingen, die het verschil maken”. Ook had ik gelijk al een plan en dat idee bleef maar groeien en groeien… We doen veel te weinig aan echte persoonlijke aandacht, zowel naar onze klant, als naar onze collega’s. Drukte is veel gebruikt excuus, maar bekijk het eens andersom; zie het als een investering! En geef toe, we vinden het allemaal toch leuk om die persoonlijke aandacht te krijgen.

Het oorspronkelijke idee was als volgt:
Wij vragen aan de telefoon, nav een gesprek, een emailadres van de klant, om deze een NPSenquete toe te kunnen sturen. Want we zijn natuurlijk heel benieuwd naar hoe de klant over ons denkt, wat we kunnen verbeteren en natuurlijk vinden we het allemaal heerlijk om te lezen dat de klant tevreden was. Zo volgt er de ene na de andere enquete en komen er ook vele ingevuld retour. En vervolgens gebeurde er niks.. Oke, we lazen de reacties, maar dat was het dan ook. Misschien deden we iets met de tip van de klant, maar koppelde dat zeker niet terug naar de klant, of eigenlijk gewoon heel simpel; bedankte we de klant niet voor het feit dat hij/zij de moeite had genomen om de vragenlijst te beantwoorden. Als wij altijd de drukte als excuus gebruiken, moeten we juist niet dan dankbaar zijn, dat onze klant die moeite neemt?!
Samen met een collega ontwierp ik een kaartje met de tekst “blij verrast”. We zijn namelijk blij verrast als de klant de moeite neemt en al helemaal als die reactie dan ook nog eens positief is. Dit kaartje wordt dus door een agent tegenwoordig verzonden, nav mooie cijfers of een compliment op de enquete.

Vervolgens kwam 1 maart in zicht. Dan zal je denken: ja, en? Maar 1 maart is dus nationale complimentendag. Hoe mooi is het niet om je directe collega een compliment te bezorgen. “Ik vind het fijn om met jou te werken.” Een compliment kan zo divers zijn; zolang ie maar vanuit je hart komt! Ik heb dus wat roll-ups laten bedrukken en kaartjes en met een gedeelte van de groep hebben we onze collega’s die morgen welkom geheten. Het was een geslaagde actie! Natuurlijk zijn er ook altijd mensen die er niks mee hebben en ook dat mag.

Na het kaartje “blij verrast” volgde er al snel verschillende kaarten zoals o.a. : “fijne vakantie”, “gefeliciteerd met uw verjaardag”, “met pensioen, lekker genieten”, “zomaar.. een kaartje” en voor de feestdagen is er ook 1 in de maak.

Als ik zie dat ik de kaartenrekken regelmatig moet bijvullen, word ik een blij mens. Laten we hopen dat onze klant dat gevoel ook ervaart..

Succes allemaal!

Groetjes,
Brenda

Attachments:
November 14, 2016 at 2:09 pm

Rijn Vogelaar

said

Dank je, Brenda. Mooi om te zie hoe je jouw idee om meer persoonlijke aandacht te geven concreet hebt vormgegeven. Hiermee heb je ook direct de Superpromoter Academy op een mooie manier afgerond. Gefeliciteerd!

November 14, 2016 at 5:45 pm
Viewing 1 reply thread

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar