Samen iets moois maken van deze community?

homepage Forums Meedenken over deze Community Samen iets moois maken van deze community?

Viewing 9 reply threads
Author Posts
Author Posts

Hans Kramer

said

Hoi allemaal,

wij zijn natuurlijk allemaal supermegahyperenthousiast over Superpromoters, en zien trots toe er een flood ontstaat uit de flame die ooit begonnen is bij Rijn. Heel gaaf allemaal!

Maarre… Deze community mag misschien wel wat mooier, gebruiksvriendelijker en misschien (who knows, ik ben hier net twee dagen) actiever. Dus ik dacht: als we nou eens met elkaar bedenken waarom we zo enthousiast over deze online Superpromoter community en hoe we dat nog meer uit de verf kunnen laten komen qua design, functionaliteiten, navigatie, whatever… Of is dit nou een onwijs slecht idee. Dan hoor ik het ook graag 😉

Just a thought. Ik denk zelf in elk geval graag mee!

November 6, 2014 at 3:42 pm

Rijn Vogelaar

said

Hi Hans,
Ik sta helemaal achter je oproep. Deze site is voor en door de consultants. Ik ben bereid om er in te investeren als er ideeën zijn. Het is de bedoeling dat dit de online thuisbasis is voor de SPC’s en hen optimaal ondersteund. Maandag zit ik weer met de bouwers om wat nieuwe ideeën te bespreken, ideeën zijn dus welkom. Dank voor het initiatief!
Gr,
Rijn

November 6, 2014 at 8:20 pm

Hans Kramer

said

Top, Rijn! Ik ga vandaag sowieso wat ideeën opschrijven en doe ook even een oproepje in de SP Linkedin groep. Krijg het gevoel dat die wat actiever is 😉

November 7, 2014 at 9:05 am

Hans Kramer

said

Alvast wat ideeën:

– Linkjes naar buiten standaard openen in New Tab. Nu ben je de community kwijt als je klikt naar die toffe blog van Nathalie…
– Meer onderscheid tussen ‘blogs’ en ‘sparren met elkaar’ creëren. Ik weet nu niet wat ik waar moet zoeken. Loopt erg door elkaar. Meer structuur zou fijn zijn. Or is that just me? Óf natuurlijk gewoon helemaal samenvoegen.
– Is meer visuele ondersteuning mogelijk? In mijn reactie op de opdracht van Jaap wil ik bijvoorbeeld een plaatje toevoegen. Dat lukt niet.
– Is het mogelijk om de zoekfunctie voor Consultants te verbeteren? Bijvoorbeeld door meer opties te geven zoals branche of lichting?
– In het verlengde daarvan: is het mogelijk om de Twitter accounts in het profiel clickable te maken en ook een Linkedinprofiel te koppelen? Helemaal te gek als de zoekfunctie direct kan zien of er Linkedin contacts of tweeps in de community zitten.

Zoiets!

November 7, 2014 at 1:23 pm

Rijn Vogelaar

said

Hi Hans,
Veel dank voor de feedback. Ik heb het doorgestuurd en bespreek het maandag met m’n webmaster.
Grappig trouwens om te zien hoe co-creratie gaat. Het onderscheid tussen Blogs en “Sparren met elkaar” was een suggesties van een andere SPC. Maar ik ben het met je eens dat het onderscheid niet duidelijk is. Wellicht toch beter om het weer samen te voegen. Wat vinden anderen hiervan?
Gr,
Rijn

November 7, 2014 at 4:06 pm

Rick van Gageldonk

said

Misschien is het ook leuk om een bericht(mobiele push melding)/mail te ontvangen als er iemand heeft gereageerd op je bericht(weet niet of dit er al is) of als er een nieuwe discussie wordt gestart. Het kan zijn dat andere het hier mee oneens zijn, maar ik merk dat deze trigger voor mij vaak wel werkt. Weet niet hoe andere SP’ers hier over denken.

November 12, 2014 at 2:47 pm

Hans Kramer

said

Goeie, Rick! Ik merk dat de community erg rustig is. Kan me voorstellen dat jouw idee mensen meer activeert. Zou je hier dan een mobiele app van willen maken i.p.v. een website? Jammer als SPC’s deze community eigenlijk alleen gebruiken tijdens de Academy om opdrachten terug te lezen. De potentie zou veel groter moeten zijn qua kennis delen, inspireren en contacten leggen/onderhouden.

Grtz!
Hans

November 12, 2014 at 3:00 pm

Rijn Vogelaar

said

Hi Rick & Hans,
Dank voor jullie feedback. Ik heb dit maandag met de webbouwer besproken. Het is nu aan mogelijk om aan te vinken dat je een alert krijgt op een reacties op je eigen posts maar dit staat standaard “uit”. We gaan dit standaard “aan” zetten. Volgens mij is dat nu het geval (zie ik net 😉 Bovendien willen we de hele community een alert geven als iemand een post plaatst. Mensen kunnen dan uiteraard via een opt-out dit weer uitzetten. Maar de mensen die het op prijs stellen worden dan in elk geval meer betrokken.
Nogmaals dank en hou je vooral niet in als je nog meer tips hebt 😉

Vive la revolution!
Rijn

November 12, 2014 at 7:50 pm

Patricia Hugen

said

Hallo mede-enthousiastelingen die dit platform verder mee willen activeren,

Ben het helemaal eens met de suggestie dat het fijn is als je een berichtje krijgt als er nieuwe content is (en dat ook weer uit kan zetten als het te wild wordt:)).

En leuk als we hier veel met elkaar gaan delen als er leuke enthousiaste zaken te melden zijn, of daar waar er juist nog verbetering mogelijk is. Ik zal maandag of dinsdag as nog een paar topics plaatsen ook. Maar nu eerst de kdis vans chool halen. Die krijgen vandaag hun rapport, voor de 1e keer digitaal. Nog niet te vinden in het daarvoor bedoelde platform. Wat je daar als eerste ziet, is de meldingen wanneer je kind absent was, met daarbij of dat geoorloofd was of niet. Het kind is 6, dus daar gaat niet echt een enthousiasmerende werking vanuit. Daarover later dan meer, met wat ik daar op uit ga doen om dat te veranderen.

Met enthousiaste groet,
Patricia

November 21, 2014 at 1:18 pm

Jeroen Wienk

said

Goedemorgen!

Rijn complimenten voor dit platvorm! Waardevol maar vooral ook erg leuk om in te ‘neuzen’ en je te laten verassen en inspireren door anderen. Maar tegelijkertijd kan ik me ook vinden in de reacties van Hans Kramer. De technische voorstellen die hij doet zijn al een mooie stap richting meer activiteit en blijvende bekendheid. Een App zou het platvorm in ieder geval wat mobieler en misschien toegankelijker maken. Je oproep voor een community beheerder is misschien de key. Iemand die complimenteert, stimuleert en complimentjes uitdeelt (badges?) als iemand actief is op de community. Net zoals Hans ook aan geeft zou ik iets doen met de profielen. Het is inderdaad nu een beetje ´zoeken´. Desalniettemin vind ik het top!

Groet,
Jeroen Wienk

February 4, 2016 at 7:51 am

Rijn Vogelaar

said

Hi Jeroen,
Dank voor de feedback. Waardevolle suggesties. Ik heb het naar de webmasters gestuurd en we zetten het op de agenda voor de volgende meeting!
Groet,
Rijn

February 4, 2016 at 8:12 am
Viewing 9 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar