SNS Hackaton

homepage Forums Interessante Cases SNS Hackaton

Viewing 0 reply threads
Author Posts
Author Posts

Rick van Gageldonk

said

In het begin van mijn afstudeerstage bij SNS Bank N.V zijn een aantal interactieve sessies georganiseerd. Ik had de kans om tijdens deze sessies aanwezig te zijn. Het hoofdthema van deze groepsgesprekken was ‘het verder activeren en actief houden van het Superpromoter netwerk’.
Tijdens deze groepsgesprekken keken we naar voorbeelden van inspirerende bedrijven. Vervolgens werd de vraag gesteld: “waarom zijn deze voorbeelden nu zo inspirerend en hoe kunnen wij dit als organisatie ook bereiken?”
Uiteindelijk resulteerden deze groepsgesprekken, gehouden in Groningen, Utrecht en Den Bosch, veel relevante informatie op.
Om al deze input te verwerken, hebben wij onszelf met een klein enthousiast team ingeschreven voor de Hackaton. De Hackaton is een 24 uur durend (nou ja, eigenlijk 26 uur) evenement georganiseerd door de IT afdeling van SNS Bank N.V. Je kon jezelf individueel of met een projectgroep inschrijven om fanatiek aan de slag te gaan met je eigen project.
Wij als SNS Superpromoters zagen dit als de perfecte kans om alle input, verkregen van de andere Superpromoters, om te zetten naar een concreet plan.
Tijdens dit evenement zijn we aan de slag gegaan met de volgende vijf kernpunten:

– We kunnen elkaar makkelijk vinden
– We delen doorlopend kennis
– We gebruiken onze talenten
– We maken onze ontwikkelingen zichtbaar
– We noemen ons..

Met deze punten en een mooi tijdschema, opgesteld door Patricia Devlaeminck, gingen we van start. Het team, bestaande uit Patricia, Remco, Nathalie, Claudia, Rico, Karima, Jan, Indra en ikzelf, begon op 2 april om 13.00 aan de ontdekkingsreis. Gelukkig hadden we naast alle fysieke faciliteiten en hardwerkende collega’s om ons heen nog extra support van onze hulplijnen. Een aantal Superpromoters had zich opgegeven als hulplijn, om ons tijdens het event te ondersteunen. Zij hebben ons op verschillende momenten, dus ook ‘s nachts, voorzien van nieuwe inspiratie en feedback.
Samen met de hulplijnen hebben we tijdens de Hackaton veel resultaten bereikt en nieuwe ideeën verder uitgewerkt. Aan het einde van het evenement hebben we deze voorgelegd aan een aantal leden van de directie van SNS Bank N.V. Na een hele nacht doorhalen, is het geven van een pitch van maximaal twee minuten een zware opgave, kan ik zeggen. Met dank aan Indra, die in de ochtend erg fris was, hadden wij een ontzettend mooie presentatie. Waarbij ik het privilege had om deze samen met haar te pitchen. Na de nodige hilarische spraakverwarringen en de moeite om mijn tekst te onthouden tijdens het oefenen, hebben we een knallende presentatie weggezet over hoe wij ons Superpromoter-netwerk en de organisatie verder kunnen ontwikkelen.
Nu ik terugkijk op het evenement, was een het geweldige ervaring, waar we samen ontzettend veel hebben bereikt. Het was voor mij een ware droom om samen met zoveel enthousiaste collega’s 24 uur bezig te zijn. Als had je dat niet aan me moeten vragen toen er 20 uur op zat.

Zoals je waarschijnlijk zelf al hebt gezien in deze blog gebruiken wij het Superpromoter gedachtengoed binnen SNS als een basis voor een complete cultuurverandering binnen onze organisatie. Wij zijn ontzettend benieuwd hoe jullie het Superpromoterschap inzetten en met wel doel jullie dat doen?

April 16, 2015 at 3:38 pm
Viewing 0 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar