homepage › Forums › Superpromoter Academy › SPA08 Online huiswerkopdracht & presentatie
Tagged: superpromoter
- This topic has 26 replies, 13 voices, and was last updated 7 years, 5 months ago by
Anke.
Author | Posts |
---|---|
Author | Posts |
Jaap den Dulksaid |
|
Hans KramersaidHoi Jaap, ik kwam vandaag een bericht tegen van De Hypotheker dat ik graag met je deel in het kader van deze opdracht. Disclaimer: ik ben zelf interim verantwoordelijk voor social media bij De Hypotheker, dus mijn beeld kan wat gekleurd zijn 😉 Het gaat om een tweet van een mevrouw die klant is bij De Hypotheker in Velsen. De tweet vind je hier: https://twitter.com/daniellekiekens/status/530695489399054336. Haar adviseur – Daniëlle Rabelink – is een van de adviseurs die hele sterke reviews krijgt, ook op social media. Ik sprak Daniëlle gisteren en zei dat het zo jammer is dat ik haar altijd moet mailen over die complimenten. Heb haar uitgedaagd om zelf haar inactieve Twitteraccount weer op te pakken om zelf ook te zien wat er over haar en over De Hypotheker wordt gezegd en of ze mensen kan helpen via dat kanaal. Ik merk aan het gesprek dat de flame van Daniëlle in sync met de energie die de klant zelf uitstraalt. Eigenlijk was de reactie vanuit De Hypotheker misschien wat overdreven, maar die reactie is vooral om Daniëlle aan te moedigen om hiermee door te blijven gaan. Daarnaast verschijnt er volgende week een blog op het intranet waarin ik andere adviseurs oproep om te blijven werken aan enthousiaste klanten en met hen op dezelfde manier om te gaan als Daniëlle doet. Dat is tegelijk ook mijn advies voor De Hypotheker: bouw dit soort momenten uit. Geef medewerkers die het goed doen een podium, zodat anderen ze gaan kopiëren en er flow ontstaat. |
|
Hans KramersaidGing er nou iets mis met het plaatje toevoegen? Even opnieuw. |
|
Judith HugensaidHierbij mijn bijdrage voor het huiswerk. Ik vind de mutsjescampagne van Innocent erg leuk gevonden en uitgevoerd. Het is voor het goede doel Nationaal Ouderenfonds. Innocent communiceert heel persoonlijk met haar klanten. Dat past ook erg bij de mutserige campagne 🙂 maar hierdoor krijgt het ook iets menselijks waar de campagne natuurlijk voor bedoeld is. Je ziet aan de manier waarop mensen dingen insturen hoe enthousiast ze zijn, in ieder geval over de actie. En straks is er dus herkenning in de winkels als de mutsjes op de flessen Innocent drinks zitten. Een mooi rond plaatje. Ik volg Innocent op Facebook en dan komt dit dus automatisch voorbij. |
|
Judith HugensaidDe plaatjes… |
|
Judith HugensaidO nee dat gaat bij mij ook niet. Jammerrrr! |
|
AnonymoussaidHoi Judith & Hans, als het goed is werkt de mogelijkheid om afbeeldingen toe te voegen weer. Voor de zekerheid voeg ik een afbeelding toe aan deze reply. Sorry voor het ongemak. Groetjes, |
|
Judith NahuissaidGoedenavond allemaal! De flame van deze klant is helemaal in sync met de flame van het bedrijf, aangezien ze het eindresultaat heerlijk vindt, en de vine ook de stapsgewijze laat zien: het lijkt zo eenvoudig realiseerbaar. Attachments: |
|
Judith NahuissaidVoort..breiend op die leuke Innocent-actie: ken je ook het initiatief Granny’s Finest?
Attachments: |
|
Rijn VogelaarsaidEen leuke activatie inderdaad, Judith!
|
|
Wouter van der DriftsaidHierbij ook mijn bijdrage: Alhoewel het financieel met de Hema niet heel goed gaat, vond ik deze campagne van Hema wel erg interessant. Deze heeft ook veel aandacht gekregen op meerdere social media. Idee is dat er in een weiland rond Schiphol een grote Hema-rookworst als een ‘graancirkel’ is gemaakt. Hierin is een echte rookworst verstopt; als er wordt geraden waar de rookworst ligt kan een jaar lang rookworst worden gewonnen. Dit heeft veel positieve reactie opgeleverd. Attachments: |
|
Wouter van der DriftsaidDaarnaast nog een kort verslag van een promoter interview: Alhoewel mijn moeder niet heel snel haar enthousiasme deelt over merken of producten, is dit een voorbeeld die de afgelopen 2 jaar zo af en toe op verjaardagen omhoog komt. Drie jaar geleden was het kabeltje van de oplader van de mobiele telefoon kapot. Omdat zij al vaker elektronica via bol.com besteld heeft, was dit de logische weg om een nieuwe kabel te bestellen. Na afrekening bleek dat het kabeltje geleverd zou worden door een partner van bol.com, waardoor ze al enigszins bezorgd werd over een goede afloop. Binnen een dag ontving ze het kabeltje, maar deze bleek niet te werken (wat haar vermoeden van de goede afloop bevestigde). Vervolgens belde zij met de partner van bol.com, die haar beloofde zsm een nieuwe te sturen; de niet werkende mocht ze ook houden. Naar tevredenheid kwam de nieuwe (werkende) kabel de volgende dag al aan, wat veel sneller was dan ze had verwacht. Wat haar echter echt enthousiast maakte was dat de jongen die ze de dag ervoor gesproken had nog even opbelde of ze de kabel goed ontvangen had en of deze wel werkte. Deze persoonlijke aandacht was de basis van haar enthousiasme. Sindsdien deelt zij die verhaal op verjaardagen en feestjes wanneer het onderwerp op online shopping neerkomt, dan deelt ze haar positieve ervaring. Vooral mensen die sceptisch zijn tegenover online shopping worden hierdoor overgehaald. |
|
MaaikegermeraadsaidHierbij mijn stukje voor de huiswerkopdracht: |
|
Jaap den DulksaidPrachtig Hans, Ik zet hem even hieronder:
Ik vond jouw tweet een echte flow bevorderende bijdrage, namens de organisatie. Een vorm va erkenning voor zowel Danielle als de enthousiaste klant, geeft zelfs mij als buitenstaander veel energie. Mooi!
|
|
Jaap den Dulksaid@judithH: 72.000 mutsjes al. Dat is flood. Mooi voorbeeld. Thx! @judithN: We wonen vlakbij elkaar. Ik ben zelf een superpromoter van Brandt&Levie worst. (Of je worst lust) En dat ze dat bij B&deC verkopen… maakt me helemaal gek. De recepten met die worsten scan ik, en sla ik op in Evernote. Jouw advies is spot on. Ik ben bang dat ze dat nog onderschatten, het teveel op het product gooien. En het delen van de gehele eet-beleving, die zo goed past bij de flame van het bedrijf, nog onderschatten. Dank! |
|
Jaap den Dulksaid@Wouter De rookworst in het graan. Mooi idee. Moet voor de over Schiphol vliegende Hollander/thuiskomer ook een blij moment zijn. Ik ben benieuwd of er ook foto’s uit het vliegtuig zijn genomen en hoe Hema die fotografen ondersteunt om het enthousiasme te delen. Misschien hadden ze de hashtag in het graan moeten uithakken… |
|
Jaap den DulksaidGoed werk @maaike! Mooi dat je die case hebt gekozen, het zal niet makkelijk zijn geweest om die turn te maken, maar met mensen die zich aansluiten bij de grondgedachte achter Wehkamp: De fakkeldragers is het ze inderdaad gelukt. Thx. Ik heb de enthousiaste tweet nog er bij gepakt, en die spreekt voor zich. Dank!
|
|
Judith HugensaidAlsnog de plaatjes! Attachments: |
|
Hannes van de VensaidHoi allemaal. Voor het Superpromoter interview heb ik een bootcamp fanaat gesproken. Zelf is ze enthousiast geworden na de eerste keer dat ze mee deed aan een training. Hoewel ze totaal uitgeput was, vond ze het zo fijn om zich helemaal te geven, en dat gevoel heeft ze gehouden. Het is dat positieve gevoel dat ze iedereen wilde vertellen en zo heeft ze veel anderen aan het bootcampen gekregen. Ze geeft aan niet per se een persoon met veel invloed te zijn, maar omdat ze hier graag over praat (en gesprekken gaan ook vaak over dingen die je in het dagelijks leven doet) komt het gevoel wel over in het gesprek en nemen anderen dat aan. Verder vond ik het ook opvallend dat ze iedereen hierover vertelt, maar wel inschat of bootcamp iets voor die ander is. Om de ander te overtuigen licht ze juist die punten uit die bootcamp voor die ander interessanter kunnen maken. |
|
Hannes van de VensaidEn ook mijn inzending voor social media. Ik ben zelf fan van Nespresso dus ik ging hun twitter account bekijken. Global en verschillende landen doen leuke dingen online. Vooral op inspiratie gebied, lekkere, bijzondere koffie recepten met smaakmakende foto’s. Zie: https://twitter.com/nespresso Maar ik zocht naar @NespressoNL en vond alleen deze tweet: https://twitter.com/NespressoNL/status/541530119354191872 Dit vind ik niet slim opgepakt, zeker omdat Nespresso zeer klantgericht is. Ze zeggen dat het account nog niet actief is, maar reageren wel. En ze verzoeken de vraag door te sturen, in plaats van het zelf door te sturen of gewoon de oplossing te geven. Een gemiste kans vind ik… |
|
Patricia HugensaidVertelde ik tijdens de Academy nog over mijn gewaardeerde collega Judith Hugen die Superpromoter is van Jumbo en ze mij toch niet heeft kunnen overtuigen en ik nog steeds klant ben bij de Albert Heijn, zou ik er na deze voorvallen toch haast anders over gaan denken. Zie de plaatjes (en laten we de discussie over of die kerstactie van Jumbo nou wel of niet goed is hier maar verder niet voeren). |
|
Judith Hugensaid @Judith Inderdaad erg leuk dat filmpje! En superidee. Grappig want een van de ontwerpers zit hier bij ons in Vechtclub XL: http://www.grannysfinest.com/samenwerking/renske-versluijs.html?alias=Renske%20Versluijs Attachments: |
|
Izaac van KralingensaidHierbij mijn bijdrage: De afgelopen maand is er op mijn afdeling een stagiaire gestart. Zij gaat mij helpen om bij BSH de Net Promoter Score breder onder de aandacht te brengen. Wat mij opviel is dat zij heel enthousiast vertelt over de Tilburg Universiteit. Het spreekt voor zich dat ik dit aangreep om eens door te vragen. Haar enthousiasme heeft te maken met het gevoel dat zij zich daar thuis voelt. “Het heeft wat”. Dit motiveert haar om goede resultaten te behalen en is trots op wat ze doet. |
|
Izaac van KralingensaidIk ben zelf fan van het familiebedrijf Voorbrood meubelen. https://www.facebook.com/VoorbroodMeubelen / Wat ik jammer vind dat zij op positieve berichten wat passief reageren. |
|
JaspersaidHallo allemaal, Ik heb gekeken naar het schoenenmerk Mascolori, het schoenenmerk dat op zoek gaat naar de synergie tussen mode en kunst. Tussen net fout en net goed. Deze schoenen worden alleen gedragen door interessante mannen. Maar dat kan iedereen zijn, want; there’s an artist in everyone. Ik ben via mijn directeur bij dit merk uitgekomen. Hij voelt zich verbonden met het merk en is dan ook enthousiast drager van deze extravagante schoenen. Leuk! Op Facebook kom ik dan ook deze update tegen: The Mascolorist van de week. Dat is in dit geval Ynzo van Zanten. Hij fotografeerde zijn schoenen, deelde zijn foto met het merk en wordt in het zonnetje gezet. https://www.facebook.com/MascoloriFashion/photos/a.242783712507096.50707.238524079599726/673311646120965/?type=1 Dat deze persoon de foto deelt en vervolgens weer een extra podium krijgt; volgens mij past dat heel mooi bij het merk en de personen die het merk een warm hart toe dragen. Punt van kritiek: Er zit een commerciële link bij. Je kunt deze schoenen direct kopen. Het doet – voor mij – afbreuk aan het mooie artistieke verhaal van deze schoenen. Ik vind mijn weg naar de winkel heus wel wanneer ik geïnteresseerd ben. Lukt het niet, dan vraag ik het alsnog. Dat gebeurt ook. Naast alle andere reacties vraagt iemand wat ze kosten en waar ze gekocht kunnen worden. Pas dan ook wordt er door het merk Mascolori gereageerd. De andere enthousiaste reacties, zonder commercie, worden niet beantwoord. Niet beloond. Als er een kunstenaar in iedereen schuilt – wat de Flame van dit merk is – help mensen dan in deze kunstzinnige flow te komen. Dus creëer nog creatievere updates. Geef mensen een echt podium, zonder direct te willen verkopen. En last but not least; geeft een reactie als mensen tegen je praten. |
|
Rijn VogelaarsaidDank jullie wel voor het delen van jullie bevindingen. Stuk voor stuk interessante cases. Morgen tijdens de Academy gaan we ze bespreken! |
|
AnkesaidOp de valreep ook nog mijn bevindingen. Ik heb gezocht naar tweets van FonQ, een fijne webwinkel met mooie producten. Via deze tweet:
kwam ik er achter dat FonQ een event heeft georganiseerd voor bloggers en deze blogger bedankt FonQ voor de leuke dag. FonQ reageert daarop met een ‘graag gedaan’ én een compliment voor de foto van de blogger. Ik denk dat FonQ goed heeft begrepen hoe je sociale media kunt inzetten door bloggers aan zich te binden en te faciliteren in het verspreiden van hun inspiratie. Een van de kernwaarden van FonQ is dat ze passie hebben voor producten. Die passie delen ze met de bloggers en door dit event én de ‘nazorg’ na afloop, kunnen ze samen hun passie voor mooie producten verspreiden. En hoe meer ik er over schrijf, hoe enthousiaster ík van FonQ word 🙂 Attachments: |
You must be logged in to reply to this topic.