Super Promoter Interview

homepage Forums Interessante Cases Super Promoter Interview

Viewing 0 reply threads
Author Posts
Author Posts

Henk Wieland

said

Hallo allemaal,
Ik heb zojuist ikv de training mijn interview met een Super Promoter gehouden.
De persoon is een collega van KPN. Hij is Super Promoter van IKEA.

Waarom enthousiast?
Hij is enthousiast over de prijskwaliteitsverhouding en de service.
Hij is al > 10 jaar fan omdat hij nog nooit teleurgesteld is in IKEA.
Hij zou het enthousiasme verliezen als de kwaliteit van de producten zou afnemen
en hij bij een probleem slecht geholpen zou worden.

Ander merk/bedrijf.
De Toyota garage in zijn woonplaats.
Familiebedrijf staat altijd voor hem klaar.
Ken de directeur , maar ook de monteur persoonlijk.

Delen van enthousiasme.
Hij deelt zijn enthousiasme op 2 manieren:
Actief als hij iets gekocht heeft. (nieuw meubilair) Dat laat hij dan zien aan familie en vrienden en praat er enthousiast over.
Passief als hem om advies wordt gevraagd: Dan adviseert hij om eerst eens bij IKEA te gaan kijken.
Dus hij beveelt ook echt aan en hoort meestal dan ook positieve reacties terug als die personen daar geweest zijn.

Invloed.
Mijn collega is een extrovert en enthousiast persoon. Hiju straalt overtuigen en vertrouwen uit.
Zelf is hij ervan overtuigd dat andere zijun adies dan ook serieus nemen. (Ik zou het ook doen!)

IKEA.
Ikea weet niet dat hij en Super Promoter is en heeft er ook nog nooit naar gevraagd.
Als IKEA contact met hem zou zoeken zou hij dat zeer op prijs stellen.
Hij zou graag feed back willen geven en meedenken over nieuwe ontwikkelingen.
Wat zou hij terug willen hebben: Waardering door aandacht. Early adaptor van nieuwe producten.
Eerder geïnformeerd worden over nieuwe ontwikkelingen, zodat hij dit kan uitdragen.

November 29, 2013 at 9:26 am
Viewing 0 reply threads

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar