Super Promoters van start bij KPN Zakelijke Markt

homepage Forums Interessante Cases Super Promoters van start bij KPN Zakelijke Markt

Viewing 1 reply thread
Author Posts
Author Posts

Henk Wieland

said

In navolging op de initiatieven binnen de Consumenten Markt (Residential), ben ik per 1 april (geen grap) echt van start gegaan met de uitrol en activatie van het Super Promoter gedachtegoed. Wat heb ik al gedaan?
Zoveel mogelijk de ODILIA principe volgen.
STAP 1 Opsporen
De afgelopen 3 maanden heb ik al wel voorbereidend werk gedaan om potentiële externe Super Promoters te spotten. Ik heb hiervoor 3 kanalen gebruikt:
– Social Media (Onze Webcare afdeling)
– Klantreacties n.a.v. pro-actieve servicecall’s
– Een schaatsevent voor 100 kleinzakelijke klanten
Het aantal potentiële super promoters groeit hiermee gestaag.
STAP 2 Definiëren
Deze maand gaan we ism Marketing en de lijnorganisatie de doelgroepen en de strategie per doelgroep vaststellen
en per doelgroep een “aanvalsplan” vaststellen waarbij we ons eerst richten op het kleinzakelijk segment.
STAP 3 Inviteren
In mei gaan we een selectie van Super Promoters uitnodigen voor een inspiratie/ co-creatiesessie.
Daarnaast zullen een 20 tal interne NPS ambassadeurs en vertegenwoordigers uit het management aanwezig zijn.
STAP 4 Luisteren
Natuurlijk gaan we heel goed luisteren naar wat onze Super Promoters te vertellen hebben en ontdekken hoe we ze
kunnen helpen om KPN nog meer uit te dragen in hun netwerk.
Ook delen we met de SP’s met welke ontwikkelingen wij bezig zijn om te toetsen of dit aansluit op de wensen uit hun omgeving.
STAP 5 en 6 ga ik nog verder uitwerken.

Interne Super Promoters
Hier gelden grotendeels dezelfde processtappen, waarbij ik vandaag (as we speak) “uit de kast” kom met het Super Promoter gedachtegoed voor een groep van 160 medewerkers van het klantadviescentrum in Rotterdam. (mini Rotterdamse lente, voor de insiders)
Deze week is de interne SP Communitysite live gegaan, waarop SP’s kunnen gaan bloggen, successen delen en complimenten geven.

Vorige week heb ik i.s.m. Rijn Vogelaar een idee uitgewerkt om interne SP’s op een leuke manier zichtbaar te maken voor de organisatie. Rijn gaat jullie daar zeker nog mee verrassen.

Samenvattend kan ik zeggen dat ik nu echt van start ben met de activatie van SP binnen KPN Zakelijke Markt.
Ik heb er heel veel zin in en zal zeker vaker van ons mooie Community-netwerk gebruik gaan maken.

April 3, 2014 at 1:59 pm

Henk Wieland

said

Een maand geleden liet ik jullie weten dat ik binnen KPN Zakelijke Markt gestart ben met de activatie van Super Promoters. Ik ben de afgelopen maand m.n. bezig geweest met de interne activatie. Op de Super Promoter Community van KPN heb ik in de eerste maand 45 leden mogen verwelkomen en de eerste blogs worden nu gepost. De komende maand staat meerdere inspiratiesessie gepland. Daarnaast zijn we bezig met de voorbereiding van het eerste klantevent in Rotterdam. Wat op dit moment de belangrijkste uitdaging is, zijn antwoorden op de vragen: Hoe gaan wij structureel verder met onze externe SP’s? Wat hebben zij nodig? Hoe borgen we de continuïteit?
Er zijn ideeën over een SP adoptieplan, maar die moeten we nog verder uitwerken.
Hebben jullie hier ideeën over of al ervaringen mee? Laat het me dan weten.
I.o.m. Rijn Vogelaar heb ik een manier gevonden om interne SP’s beter zichtbaar te maken in de organisatie. Ik weet niet of Rijn daar al iets over heeft bericht en daarom wacht ik nog even tot het SP event van 20 mei.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

May 2, 2014 at 12:43 pm
Viewing 1 reply thread

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar